هیچ موردی جهت نمایش وجود ندارد
مشاهده لیست مقایسه
}

تعمیر ویلچر

14 مرداد 1402

خلاصه

برای تعمیر ویلچر به مرکز تخصصی ویلچر مراجعه کنید.

ویلچرمو کجا تعمیر کنم؟

ویلچرهم مثل سایر وسیله های هر فرد یک طول عمر دارند و بعد از گذر زمان نیاز به این دارن بهشون برسیم و دستی به سر رو روشون بکشیم. خیلی ها وقتی ویلچر به مشکل میخوره به فکر این میفتن که یک ویلچر نو خرید کنند البته فکر خوبی هست اما صرفه اقتصادی نداره و با توجه به قیمت ویلچر ها بهترین راه تعمیر ویلچر هست.
ویلچر ها از اجزای مختلفی تشکیل میشوند مثل تکیه گاه و نشیمنگاه، چرخ های عقب و چرخ های جلو، جاپایی ها، متعلقات پلاستیکی و غیره ...
شما برای اینکه مشکل ویلچرتون رو حل کنید باید به تعمیرگاه های ویلچر مراجعه کنید پس بهتره به تعمیرگاهی مراجعه کنید که تمام لوازم رو داشته باشه. تعمیرگاه ها لوازم ویلچر رو از کارخانه های ساخت ویلچر تهیه میکنند و در این بین برند جی تی اس که کارخانه تولید ویلچر هست در فروشگاه خودش کار تعمیرات ویلچر هم انجام میده. پس دیگه نگران هزینه های خرید ویلچر نباشید و فقط با مراجعه به یک مرکز معتبر تعمیرات ویلچر، ویلچر خودتون رو نو کنید.
ویلچر ها از اجزای زیادی تشکل شدند که هرکدام به صورت جداگانه تاثیر زیادی در هزینه و بهای تمام شده دارند. ویلچر یک وسیله برای کمک به حرکت کردن افراد معلول و توانیاب است که در دو نوع برقی و مکانیکی تولید میشود. هر ویلچر برای کاربرد خاص خود استفاده میشود. ویلچر های ساده برای افرادی که سن بالایی دارند و طی کردن مسافت های طولانی برایشان دشوار است بکار میرود. ویلچر های ارتوپدی برای کسانی که توانایی نشستن روی ویلچر را به راحتی ندارند و با حرکت دادن دسته های ویلچر ارتوپدی به بالا به راحتی روی ویلچر مینشینند. ویلچر برانکاردی برای کسانی استفاده میشوند که بیشتر اوقات روی ویلچر هستند و در مواقع لازم ویلچر خود را به تخت تبدیل میکنند و روی آن استراحت میکنند در واقع ویلچر تخت خواب شو هستند. ویلچر سی پی برای کسانی استفاده میشود که توانایی نگه داشتن بدن و سر و گردن خود را ندارند این ویلچر با توجه به تجهیزاتی که دارد بدن و سر و گردن بیمار را کنترل میکند. ویلچر حمامی ویلچری که اغلب در حمام و سرویس بهداشتی استفاده میشود. ویلچر برقی با توجه به امکانات بالاتری که دارد کمی پیشرفته تر و همچنین قیمت بالاتری نسبت به ویلچر های مکانیکی داد این ویلچر ها توسط موتور و گیربکس و اهرم هدایتگر توسط کابر به حرکت در می آید و بیمار احتیاجی به زور دست و هل دادن ویلچر ندارد. ویلچر ها نوعی صندلی چرخ دار هستند که به حرکت معلولین کمک میکنند. ویلچر خوب چند مشخصه دارد که یکی از آنها داشتن نشان استاندارد روی آن است و دیگری کیفیت بدنه و روان بودن ویلچر هست. پس سعی کنید از جایی خرید کنید که هم معتبر باشه هم گارانتی داشته باشه و هم خدمات پس از فروش داشته باشه.
کارخانه تولید ویلچر جی تی اس

نحوه و روش تعمیر ویلچر

شاید براتون اتفاق افتاده که بعد از مدتی ویلچر شما دچار مشکل شده و با توجه به اینکه دسترسی به مراکز تعمیر ویلچر براتون آسون نیست دوست دارید خودتون ویلچرتون رو تعمیر کنید.
ویلچر یک صندلی چرخدار است که به توانیابان کمک میکد تا به حرکت دربیایند.
ویلچر ها بر خلاف ظاهر ساده ای که دارند از اجزای زیادی تشکیل میشوند. که اصلی ترین آن بدنه و چرخ های آن است. در بین چرخ ها بلبرینگ قرار گرفته شده است. این بلبرینگ ها همانند بلبرینگ های ماشین بعد از مدتی در اثر خاک گرفتگی یا خشک شدن کارایی لازم را از دست میدهند.
چرخ های ویلچر در دو نوع بادی و توپٌر وجود دارند که چرخ های بادی ممکن است دچار پنچری شود که کاربر میتواند با چسب های پنچر گیری دوچرخه که در دوچرخه سازی ها موجود است اقدام به پنچر گیری کند.
چرخ های توپر به هیچ عنوان پنچر نمیشود اما به مرور زمان و با استفاده های زیاد آج چرخ ها خورده میشود که میتوان با سفارش یک لاستیک آن را تعویض کرد که در ادامه نحوه عوض کردن چرخ ویلچر را به شما توضیح خواهم داد.
در قسمت بدنه ویلچر دو صلیبی و یا محور قرار گرفته شده است که برای تاشو کردن ویلچر است. چهار سوپاپ روی این میله ها وجود دارد که به مرور زمان و نشستن گر و خاک روی آن ممکن است ویلچر به سختی باز و بست شود.

اقدامات لازم برای نگهداری از ویلچر

  1. هر ماه سوپاپ ها ی ویلچر را روغن کاری کنید تا ویلچرتان به راحتی باز و بست شود.
  2. بلبرینگ های چرخ جلو و چرخ عقب ویلچر هر چند وقت یکبار روغن کاری شود.
  3. در قسمت زیردستی جاپایی و کفی و پشتی ویلچر پیچ هایی وجود دارد که هر ماه به آچارکی نیاز دارد.
  4. سعی کنید در جاهایی که رطوبت دارد از ویلچر های فلزی استفاده نکنید چون دچار زنگ زدگی میشود.
  5. اگر ویلچرتان دچار زنگ زدگی شد قسمت های زنگ زده را با کمی رنگ بپوشانید تا زنگ زدگی ادامه پیدا نکند.
  6. به هیچ عنوان اجسام خود را با ویلچر جابه جا نکنید چون وقتی فردی با وزن 100 کیلوگرم روی ویلچر مینشیند وزن آن به تمام نقاط کفی تقسیم میشود ولی زمانی که شما یک جسم سنگین را روی ویلچر میگذارید، کل این وزن به یک نقطه فشار میاورد و دچار پارگی کفی ویلچر میشود.
در آخر اگر ویلچرتان بعد از مدتها دچار مشکلی شد که توانایی پیدا کردن ایراد ویلچر را ندارید میتوانید با متخصصان ما ارتباط بگیرید.
اگر ویلچرتان مدام خراب میشود و به نظرتون الان وقت تعویض ویلچرتون هست ما برای خرید ویلچر پیشنهاد هایی داریم که این ویلچر ها طبق استانداردهای لازم ساخته و عرضه میشود. انواع ویلچر ساده و ارتوپدی و برانکاردی و حمامی و برقی باید یک استانداردی داشته باشد که به راحتی خراب نشود. طول عمر مفید یک ویلچر از بین 2 سال تا 5 سال است. اما اگر به درستی نگهداری شود و نکات بالا در آن رعایت شود میتواند تا سالیان زیادی برای شما کار کند.

مقالات مرتبط
ارسال نظر