هیچ موردی جهت نمایش وجود ندارد
مشاهده لیست مقایسه
}

ویژگی های قیمت ویلچر استاندارد

7 فروردین 1403

خلاصه

قیمت و ویژگی های ویلچر استاندارد

مقدمه
با پیشرفت تکنولوژی، مشکلات حرکتی حاد، دیگر ناتوان کننده نیستند. ویلچر، نوعی صندلی چرخ دار و وسیله ی جابجایی است که حرکت مستقل و راحت را برای افراد دارای مشکلات و ناتوانی های حرکتی و یا افراد نیازمند کمک (مانند: افراد دچار قطع عضو و قطع نخاع و...) امکان پذیر می کنند. انجام کارهای روزمره و شخصی برای این افراد به تنهایی و بدون یک ویلچر مناسب، مشکلات آنها را چندین برابر می سازد.
ویلچر ها انعطاف پذیری و استقلال را به فرد می دهند و به صورت دستی یا الکتریکی حرکت را ممکن می سازند. بنابراین انتخاب یک ویلچر استاندارد که از لحاظ ایمنی و راحتی نیاز های مصرف کنندگان آن را برطرف سازد، اهمیت بسیاری دارد.
ویژگی های ویلچر استاندارد
برای استفاده ی بهینه از یک ویلچر، باید ویژگی هایی داشته باشد که امنیت و راحتی فرد ناتوان را فراهم کند. در مطلب زیر به مهمترین ویژگی های ویلچر استاندارد می پردازیم:
۱. پایداری و مقاومت مناسب: ساختار محکم ویلچر، باید تکیه گاه خوبی را همراه با قابلیت ضد واژگونی ایجاد کند که هنگام استفاده در حالات مختلف و در طولانی مدت تعادل فرد را حفظ کند. بنابراین ویلچر استاندارد، باید از مواد مناسب و مستحکمی ساخته شده باشد.
۲.قابلیت تنظیم: یک ویلچر مناسب، باید صندلی و دستگیره های قابل تنظیمی داشته باشد تا بتوان میزان ارتفاع و راحتی آن را برای هر فرد با توجه به نیازهای فرد تنظیم کرد.
۳.قابلیت تا شدن و وزن مناسب: طراحی اصولی و استفاده از مواد با کیفیت در ساخت ویلچر، حمل و نقل و استفاده ی آن را در مکان های مختلف ممکن می سازد.
۴.استفاده ی راحت: ویلچر باید به راحتی قابل استفاده باشد و در موقعیت های مختلف، به طور انعطاف پذیری کاربرد داشته باشند.
ویلچر استاندارد

قیمت ویلچر استاندارد
یک ویلچر استاندارد به دلیل اهمیت کارکرد آن، باید از بسیاری جهات مناسب باشد. قیمت ویلچر، از ویژگی های پر اهمیت است که می تواند در تصمیم گیری خرید آن تاثیرگذار باشد. هر اندازه که قیمت یک ویلچر با ویژگی های آن متناسب تر باشد، خرید آن اقتصادی تر است. قیمت ویلچر استاندارد به عوامل متعددی مانند: طراحی ظاهری، برند و کشور تولید کننده، کیفیت تولید، نوع مواد به کار رفته، امکانات اضافه ی آن و... بستگی دارد که هر مورد را به تفصیل توضیح خواهیم داد.
۱.طراحی ظاهری: طراحی متناسب و ظاهر جذاب و زیبا می تواند یک عامل اثر گذار در قیمت ویلچر باشد.
۲.برند و شرکت سازنده: هرچه برند تولید کننده ویلچر معروف تر باشد و تجربه و اعتبار بیشتری در این زمینه داشته باشد، احتمال استاندارد بودن ویلچر بیشتر است و احتمالاً آن شرکت دارای محصول قابل اعتماد تری است و درنتیجه قیمت ویلچر بالاتر خواهد بود.
۳.کیفیت تولید: فناوری های متفاوت و مواد مختلفی برای تولید یک ویلچر استاندارد وجود دارد که از مواد مختلف فلزی مانند آلومینیوم و آلیاژ های آن، مواد فیبری و مواد پلاستیکی استفاده می کنند و هریک از مواد یا فناوری های به کارگرفته شده، به نوبه خود میتواند تاثیر بسیار زیادی بر قیمت داشته باشد.
۴.امکانات و قابلیت های اضافه: شاید مهم ترین عامل موثر بر قیمت، همین مورد باشد. ویژگی هایی که یک ویلچر استاندارد را از دیگر ویلچر ها متمایز می کند، تاثیر مستقیمی روی افزایش قیمت آن دارد. برخی ویلچر ها قابلیت استفاده در حمام دارند یا برخی دیگر گزینه ی ماساژ عضلانی دارند. برخی دیگر توانایی تنظیم هشدار دارند. هریک از این قابلیت ها تاثیر متفاوت و افزاینده ای بر قیمت ویلچر دارند.

ویلچر



دیگر ویژگی های قیمت ویلچر استاندارد
۵.علایق و نیاز های مصرف کننده: برخی افراد ممکن است به رنگ، اندازه و قابلیت های خاص اهمیت بدهند و این روی قیمت ویلچر ها تاثیر دارد. مثلاً برخی افراد ویلچر هایی که قابلیت کنترل از راه دور دارند را ترجیح می دهند تا وقتی به آن دسترسی ندارد، به راحتی ویلچر را به سمت خود هدایت کنند. یا برخی افراد ویلچر هایی با رنگ های خاص را ترجیح می دهند. این موضوع روی قیمت ویلچر استاندارد تاثیر می گذارد.
۶. بازار و نحوه ی فروش: وضعیت بازاری که ویلچر در آن به فروش می رسد حائز اهمیت است. اینکه ویلچر چگونه به فروش برسد هم مهم است. امروزه فروش آنلاین رواج بیشتری دارد، زیرا بدون صرف انرژی زیاد، امکان مقایسه ی راحت محصولات و ویژگی های آنان را فراهم می کند و این به نوبه ی خود رقابت را بین محصولات افزایش می دهد. تنوع در مدل های محصول هم باعث افزایش قیمت می شود.
۷.راحتی و کارایی: ویلچر استاندارد معمولا دارای دو دستگیره و چهار چرخ و یک نشیمنگاه و یک پشتی است که اتصال مناسب مجموع این ها باید راحتی را برای فرد به ارمغان بیاورد. همچنین باید در موقعیت های حرکتی مختلف و در مکان های مختلف بازدهی بالایی داشته باشد. هرچه ویلچر راحت تر و کارا تر باشد، قیمت بالاتری دارد. برای مثال پشتی قابل تنظیم، برای اوقاتی که فرد به استراحت نیازمند است، اهمیت زیادی دارد.
۸.سبک بودن: ویلچر هایی با طراحی سبک، قابلیت حمل و جا به جایی دارند که باعث استفاده ی آسان و راحت تر می شود. همچنین وزن بالای ویلچر باعث ایجاد نیروی اصطکاک بیشتر در جریان حرکات فرد می شود. در نتیجه سبک بودن ویلچر، روی قیمت آن تاثیر افزایشی دارد.
ویلچر برانکاردی و حمامی
ویلچر برانکاردی و حمامی

عوامل موثر دیگر
۹. جنس مواد: مواد به کار رفته در تولید ویلچر استاندارد اهمیت زیادی دارند، زیرا برخی از افراد ناتوان نیاز به استفاده ی مداوم از ویلچر دارند و مواد به کار رفته در آن نباید برای فرد، حساسیت یا جراحتی ایجاد کند. کیفیت مواد هم باید از نظر مهندسی و هم از نظر پزشکی تایید شده باشد تا مشکلی برای فرد ایجاد نکند.
۱۰.هزینه های دیگر: هزینه های مرتبط با نگهداری، تبلیغ، توزیع و حمل و نقل نیز علاوه بر هزینه های تولید، تعیین کننده ی قیمت ویلچر استاندارد می باشند.
۱۱.خدمات جانبی از سوی تولید کننده: ارائه خدماتی مانند: ارسال فوری، ارسال رایگان، خدمات پس از فروش و گارانتی مادام العمر، انجام تعمیرات در محل، هدایای جانبی برای سپاس از وفاداری مصرف کننده و فروش محصولات جانبی مفید برای فرد مانند میز، بر قیمت ویلچر استاندارد اثر گذار است.

مقالات مرتبط
ارسال نظر