هیچ موردی جهت نمایش وجود ندارد
مشاهده لیست مقایسه
}

ویلچر چیست؟

18 مهر 1397

خلاصه

ویلچر ها، نوعی صندلی چرخ‌دار هستند که برای کسانی که در حرکت کردن دچار مشکل می‌باشند، مورد استفاده قرار می‌گیرند و خرید ویلچر امری بدیعی است. این صندلی‌های کارآمد می‌توانند به این دست افراد کمک کنند تا در زندگی روزمره خود دچار مشکل نشوند و به راحتی به کارهای خود بپردازند .

ویلچر ها، نوعی صندلی چرخ‌دار هستند که برای کسانی که در حرکت کردن دچار مشکل می‌باشند، مورد استفاده قرار می‌گیرند و خرید ویلچر امری بدیعی است. این صندلی‌های کارآمد می‌توانند به این دست افراد کمک کنند تا در زندگی روزمره خود دچار مشکل نشوند و به راحتی به کارهای خود بپردازند .

قاب یا فریم ویلچرها

ترکیب قاب، عامل اساسی در عملکرد صندلی چرخ‌دار است. فلز، رایج‌ترین، سنگین‌ترین و ارزان‌ترین نوع فریم است. یک ویلچر با قاب آلومینیومی، بسیار سبک‌تر و راحت‌تر خواهد بود، اما گران‌تر نیز است. همچنین می‌توان فریم‌های ساخته‌شده از مواد بسیار سبک مانند آلومینیوم خاص، تیتانیوم و کربن را انتخاب کرد. البته باید به یاد داشته باشید که از این مواد در ویلچرهای ثابت استفاده شده و قیمت آن‌ها، کمی گران است. قاب صندلی چرخ‌دار می‌تواند ثابت یا تاشو باشد. انرژی مورد نیاز برای استفاده کاربر از ویلچرهای دارای قاب ثابت دو برابر ویلچرهایی با قاب تاشو است.
هر دو قاب‌های ثابت و تاشو دارای مزایا و معایبی هستند. انتخاب هر یک از این قاب‌ها به شیوه زندگی کاربر و ترجیح شخصی آن‌ها بستگی دارد.

انواع ویلچر

ویلچرها به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: ویلچرهای برقی و غیربرقی یا همان دستی! امروزه ویلچرهای الکترونیکی بسیار محبوب شده‌اند، زیرا استفاده از آن‌ها به مراتب راحت‌تر از ویلچرهایی دستی است. به ویژه کسانی که ساعات بیشتری از روز را در خارج از خانه سپری می‌کنند، به این نوع ویلچرها تمایل بیشتری دارند، چرا که بدون نیاز به هیچ‌گونه کمک و به راحتی با آن حرکت کرده و به امور روزانه خود می‌پردازند. این نوع ویلچرها به دلیل داشتن موتورهایی که از باتری‌های قابل شارژ بسیار بزرگ، نیرو تهیه می‌کنند، وزن سنگینی دارند. این باتری‌ها در طول شب شارژ شده و در روز آماده استفاده می‌شوند. برخی ویلچرها، طوری طراحی شده‌اند که می‌توان از آن‌ها روی سطوح مختلف مثل ساحل، جنگل و زیرزمین‌ها استفاده کرد. برخی دیگر طوری طراحی شده‌اند که از انواع پله‌ها و سطوح شیب‌دار بالا روند. برخی نیز با استفاده از دهان یا چانه می‌توانند حرکت کنند به ویژه اگر فرد معلول قادر به استفاده از دست‌هایش نباشد. داشتن تمام این قابلیت‌ها باعث شده تا ویلچرهای الکترونیکی، بسیار گران‌قیمت باشند. حال بیایید ببینیم انواع مختلف ویلچر شامل چه نوع صندلی چرخ‌داری می‌شود:لیست ویلچر

ویلچرهای اسپرت یا ورزشی:

درست همانطور که در سایر ورزش‌ها، تجهیزات و مهارت‌های خاصی مورد نیاز است، در ورزش‌های مخصوص افراد معلول نیز تجهیزات خاصی مورد نیاز می‌باشد. رشته های ورزشی گسترده ای برای افراد معلول وجود دارد. با توجه به نوع ورزش و سطح بازی کاربر، صندلی‌های چرخ‌دار ورزشی مناسب فرد انتخاب می‌شود.

ویلچرهای اطفال:

صندلی‌های چرخ‌دار کودکان به طور خاص برای اطفال طراحی شده‌اند. آن‌ها اغلب نسخه کوچکی از صندلی چرخ‌دار بزرگسالان هستند.

ویلچرهای سی پی:

این نوع صندلی چرخ‌دار برای بیماران فلج مغزی یا سی پی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نگهدارنده سر، گردن، پهلو، ران و جداکننده پا دارد.

ویلچرهای برانکاردی:

همانطور که از اسم این نوع ویلچر پیدا است، ویلچر‌های برانکاردی قابلیت بازشو دارند و به یک برانکارد تبدیل می‌شوند. دسته‌ها و پایه‌های ویلچر باز می‌شوند و فرد می‌تواند آن را به حالت دلخواه خود تنظیم کند.

ویلچر حمام و توالت:

این نوع ویلچرها، طوری طراحی شده‌اند که فرد به راحتی بتواند حمام و توالت رفته و کارهای خود را به تنهایی انجام دهد. جنس ویلچرهای حمام و توالت از استیل ضدزنگ است و به راحتی می‌توان با آن‌ها از چهارچوب‌های مورد استفاده برای حمام و سرویس بهداشتی عبور کرد.
ویلچر ساده:این ویلچر ها برای کسانی طراحی شده است که توان نشتن روی ویلچر را با کمک دارند مثلا سالمندان و ... اغلب برای استفاده های عمومی و جابجایی افراد توانیاب استفاده میشود.

ویلچر مسافرتی jts :

ویلچر های مسافتی که اغلب با چرخ های کوچک ساخته میشوند تاشو هستند و به راحتی در هواپیما و خودرو جای میشوند و با توجه به وزن کمی که دارند در جابه جایی بسیار راحت میباشند. یک از پرطرفدار ترین آنها ویلچر مسافرتی jts و ارتوپدی 12 اینچ فوق سبک میباشد که کاملا ارتوپدی میباشد و دسته های پشتی آن به صورت شکن میباشد.

✅ برای خرید انواع ویلچر ارزان و با کیفیت در بازار تهران گاهی دچار سردرگمی میشویم و انتخاب برایمان سخت میشود بهتر است به این مقاله سری بزنیم.که به طور کلی چند محصول با قیمت مناسب را معرفی خواهد کرد.و همچنین برای خرید یک ویلچر برقی خوب و متناسب کافیست با این مقاله "ویلچر برقی" آشنا شوید.
در ایران چندین تولید کننده در عرصه تولید ویلچر ایرانی فعالیت میکنند که هرکدام به نحوی در خال خدمت به توانیابان عزیز میباشد درکنار اینها برند تخصصی ویلچر جی تی اس هم به عنوان تولید کننده برتر ویلچر در ایران فعالیت بسیاری دارد و با تنوع محصولی فراوان در خال فعالیت میباشد.
این شرکت علاوه بر محصولات متنوع قطعات و یدکی ویلچر را هم ارائه میدهد که به نوبه خود بسیار حائز اهمیت است.

ویلچر برقی :

ویلچر برقی از بدنه آلومینیوم و یا گاها از بدنه فلزی ساخته میشود و با استفاده از موتور و گیربکس که توسط شارژر ها شارژ میشوند، به حرکت در می آیند. روی دسته های ویلچر برقی اهرم هدایتگر قرار میگیرد و هدایت به سمت جلو و عقب را هدایت میکند. با هر بار شارژ کردن این ویلچر ها میتوانید مسافت 20کیلومتر را طی نموده و سرعت آن 6کیلومتر بر ساعت میباشد. هنگامی که شارژ ویلچر به اتمام رسید میتوانید توسط اهرم های قرار گرفته شده روی گیربکس، آن را به حالت دستی تبدیل کنید تا چرخ ها از حالت گیربکس به حالت دستی در بیاید. پشت تکیه گاه این ویلچر ها دو اهرم وجود دارد تا آن را به راحتی تا کنید و در هنگام قرار دادن داخل اتومبیل یا هواپیما فضای کمتری را اشغال کنید. اگر در مسیرتان سربالایی وجود دارد نگران نباشید همه ویلچرهای برقی برند جی تی اس دارای دو چرخ ضد واژگونی میباشد تا ویلچر از عقب واژگون نشود.

ویلچر برقی تاشو کامل جی تی اس 105:

ویلچر برقی تاشو، ، زیردستی و جاپایی متحرک آلومینیوم، دسته پشتی تاشو، کفی و پشتی تنفسی (ضد تعریق) ضربدری دوبل، کفی و پشتی برزنتی، دارای کمربند ایمنی،چرخ عقب 12 اینچ طرح بادی، چرخ جلو 8 اینچ طرح بادی (ضد ضربه)، دارای چرخ ضد واژگونی، تحمل وزن 100 کیلوگرم، طی مسافت 20 کیلومتر بعد از هر بار شارژ، سرعت از 1 تا 6 کیلومتر بر ساعت قابل تنظیم. این ویلچر به صورت کاملا تاشو است.

این ویلچر با توجه به اینکه به صورت کامل تا میشود، برای اینکه داخل خودرو قرار بگیرد بسیار مناسب است. چرخ های جلو آن تنفسی و نرم است دارای دو موتور قوی با یکسال گارانتی زیر دستی این ویلچر ها تحریری و متحرک است. بهترین ویلچر برقی را میتوانید با برند جی تی اس تجربه کنید. ویلچر برقی تاشو مدل 105.

ویلچر برقی تاشو 105

مقالات مرتبط
ارسال نظر