هیچ موردی جهت نمایش وجود ندارد
مشاهده لیست مقایسه
}

لوازم جانبی ویلچر+قطعات ویلچر

16 شهریور 1400

خلاصه

موضاعات مطرحی این مقاله در ارتباط با لوازم جانبی ویلچر و قطعات ویلچر میباشد

انواع قطعات ویلچر که اجزای تشکیل دهنده ویلچر میباشند:
1- نشیمنگاه و تکیه گاه ویلچر
2- چرخ عقب ویلچر
3- جاپایی ویلچر
4- چرخ جلو ویلچر

5- ترمز ویلچر


وقتی صحبت از "ویلچر چیست" میشود میتوان گفت جمع شدن تمام چرخ ها و قرار گرفتن و بستن قطعات میتواند ویلچر را تشکیل دهد.

لوازم جانبی ویلچر که می تواند جهت جلوگیری از زخم های فشاری به کار برده شوند.

اکنون که کاربر در موقعیت صحیح نشسته است ، چه کار دیگری می توانید برای جلوگیری از ایجاد زخم های فشاری انجام دهید؟

بالشتکهای نشینمن ویلچر

با گذشت زمان ، اثاثه یا لوازم داخلی صندلی چرخدار شروع به کشیدن می کند و در نتیجه جلد چوبه دار می شود. راه حل این کار قرار دادن تخته/سطحی سخت روی صندلی ویلچر با بالشتک ویلچر است. انواع مختلفی از کوسن های صندلی وجود دارد که بسته به بودجه کاربر و نیاز به نشستن می توانید انتخاب کنید.
تشکچه سلولی هوایی به هم پیوسته             تشکچه مواج هوایی


پشتی قابل تنظیم

برخی از کاربران با تغییر شکل های ثابت مانند کیفوزیا گوژپشتی ، پشتیبانی لازم را از ویلچر استاندارد دریافت نمی کنند. تصاویر زیر نشان می دهد که چه اتفاقی می افتد هنگامی که فردی مبتلا به گوژپشتی روی صندلی چرخدار با پشتی استاندارد قرار می گیرد.
اگر یک کاربر ویلچر مبتلا به کیفوز بخواهد محدوده تماس را برای ایجاد زخم های فشاری محدود کند ، احتمالاً در نهایت یک موقعیت راحت نشستن را به خطر می اندازد. درنهایت آنها با تمام ران های خود در حالت کامل تا انتهای پشتی نخواهند نشست (شکل 1). با بیان این نکته ، اگر کاربر باسن خود را تا عمق ویلچر و به صورت کامل بنشیند (شکل 2) ، نواحی تماس را افزایش می دهد که آنها را در معرض مناطق بیشتری قرار می دهد که ممکن است زخم فشاری ایجاد شود..

راه حل این است که یک صندلی چرخدار دستی با پشتی قابل تنظیم با کشش انتخاب کنید که می تواند فشار را به طور مساوی بر پشتی توزیع کند (شکل 3). بنابراین ، کاهش احتمال ابتلا به زخم فشاری
به طور کلی صندلی چرخ دار فلکس، یک ویلچر بسیار قابل تنظیم است. به عنوان مثال ، پشتی دارای بندهای جداگانه ای است که می توان از آنها برای جا به جایی صندلی چرخدار مبتلا به کیفوز استفاده کرد.

مقالات مرتبط
ارسال نظر